,,Klątwa tygrysa. Wyprawa'' - Colleen Houck


Tytuł: Klątwa Tygrysa. Wyprawa 
Autor: Colleen Houck
Tłumaczenie: Martyna Tomczak
Data wydania: 17 września 2012
Liczba stron: 472
ISBN: 9788375152241
Wydawnictwo: Otwarte

(,,Wyprawa'' jest trzecim tomem z cyklu ,,Klątwa Tygrysa''. Pierwszy znajdziecie tutaj, a drugi tutaj)

,,Klątwa tygrysa. Wyprawa'' to kolejny tom z kultowej serii Colleen Houck.
Tym razem Kelsey musi się zmierzyć z przebiegłymi smokami władającymi całym światem. Ren stracił pamięć i co najgorsze, dotyk dziewczyny sprawia mu ból. Kishan jednak nie przepuści okazji. Widząc, że jego brat ma teraz małe szanse u Kelsey, wkracza do akcji. Staje się miłym i pomocnym chłopakiem pragnącym zdobyć serce naszej pięknej głównej bohaterki. Ale co w tej sytuacji ma zrobić Kelsey? Kogo wybrać? W trzecim tomie czeka ją naprawdę wiele wyborów.

,,(...) miłość jest jak moneta: ma dwie strony. Może dodać sił lub osłabić, wzbogacić lub zubożyć. Odwzajemniona sprawia, że wznosimy się w przestworza, zachwyca nas, ożywia i czyni pięknymi. Kiedy ktoś podepcze naszą miłość, jesteśmy słabi, zranieni i pełni żalu.''

Najpierw może zacznę od tytułu książki, który stanowczo nie przypadł mi do gustu. Colleen mogła bardziej się wysilić i stworzyć wyjątkowy tytuł pasujący do fabuły książki. ,,Wyprawą'' można nazwać prawie każdą powieść fantasy. 

,,Pewnych słów nie da się cofnąć.''

Niemal połowa książki jest napisana o miłości Kelsey do dwóch książąt. Historia lubi się powtarzać. Początek trzeciego tomu jest tak samo monotonny i nieurozmaicony jak drugi. Może się powtarzam, ale naprawdę jest mi ciężko zaczynać czytać książki Houck i wytrwać przynajmniej do połowy. Od razu więc wspomnę, że ,,Wyprawa'' jest skierowana do cierpliwych osób! Gdyby Colleen wkręciła jakieś ciekawe wątki oprócz romantycznych byłoby fantastycznie.

,,Etykietki nie są ważne, najważniejsze to wiedzieć, co się czuje.''

Kiedy dotrwamy do połowy książki, możemy już oczekiwać na najlepsze. Tak, właśnie wtedy autorka pokazuje na co ją stać. Razem z Kelsey uczestniczymy w wielu niebezpiecznych przygodach, które mogą nieźle wbić nas w fotel.

,,(...) nie ma na świecie przeszkody, której nie dałoby się pokonać.''

Bardzo spodobały mi się smoki występujące podczas przygód Kelsey. Może moja opinia w tym momencie nie jest subiektywna, gdyż kocham wszystkie te latające stworzenia. Colleen bardzo ładnie opisała każdego smoka, dzięki czemu możemy sobie dokładnie wyobrazić jak on wygląda. To właśnie dzięki nim zawyżyłam swoją ocenę o powieści.

Chwilka, jeszcze nie wspomniałam o Lokeshu. Siły zła nie zostały pokonane. Czarownik ze swoimi ludźmi wciąż knuje plany zdobycia amuletu i odnalezienia Kelsey.

Dużym plusem są wiersze pisane przez Rena. Tajemnicze, przepełnione magią i na dodatek romantyczne. Tak, wiem, wcześniej na to narzekałam, a teraz chwalę Rena jaki on był czułostkowy. Po prostu uważam, że każda książka powinna zawierać wątek miłosny, ale co za dużo to niezdrowo. Colleen zdecydowanie przesadziła i pisząc trzeci tom myślała raczej o ,,Zmierzchu''.

,,Miłość jak woda. Woda dookoła, wszędzie. Lód, rzeka, chmura, deszcz, ocean. Czasem wielka, czasem mała. Czasem dobra do picia, kiedy indziej słona. Każda potrzebna dla ziemi. Ciągle wkoło, ciągle w ruchu. Potrzebna do życia. Kobieta jak ziemia : potrzebuje wody. Woda rzeźbi ziemię, a ziemia wodę.''

Zapewne zauważyliście, iż wiele cytatów jest o miłości. Co dziwne, bardzo przypadły mi do gustu.
Podsumowując, książka pt. ,,Wyprawa'' zawiera wiele ciekawych wątków, przez które czytelnik nie może się oderwać od powieści. Niestety, Colleen osłabiła trzeci tom upodobniając początek książki do popularnej serii ,,Zmierzch''. Czy sięgnę po czwarty tom? Kiedyś tak, ale na razie zrezygnuję.

Moja ocena:

5/6

Komentarze

  1. Masz rację początki (chyba) każdej części cyklu Klątwy tygrysa męczą, i trzeba mieć niezłe samozaparcie, żeby przez nie przebrnąć ;/ Sama czytałam te książki dość dawno temu, i w sumie wspominam je dosyć miło ;). Przygody mi się podobały, tygryski były fajniusie, ten ich opiekun też był przyjemnym, starszym panem, i właściwie jedyne, co doprowadzało mnie do szału była główna bohaterka. Bo nosz ile można zmieniać facetów, i to z brata, na brata? Nie chcę pisać o tym więcej, bo nie wiem w którym dokładnie tomie co się działo, ale laska na prawdę przeginała. Natomiast klimat Indii i motyw zagadek był obłędny. A, no i wiersze Rena :D Chyba nawet zapisałam kilka w notesiku z cytatami ^^
    Buziaki ;*
    Q.


    https://doinnego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, wiersze Rena były niesamowite. I również zgadzam się z Tobą, że dużym plusem w książkach jest nawiązanie do Indii, do różnych zwyczajów itp. Chociaż bogini Durga nie przypadła mi do gustu ;c
      Pozdrawiam ! :D

      Usuń
  2. Hmm, tak jak zawsze narzekam na okładki tych książek - to ta strasznie mi się podoba! :D
    Wysoko ją oceniasz, skoro początki były kiepskie. Ja w sumie do Zmierzchu nic nie mam - więc pewnie nawet bym nie zauważyła podobieństw XD
    Tak czy siak, jestem ciekawa tych książek :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że wysoko tą książkę oceniłam, ale może dlatego, że uwielbiam smoki. Każda powieść o tych stworzeniach w pewnym sensie mi się podoba. Może początek był kiepski, ale końcówka wymiatała. Hmm, uwierz, że naprawdę trudno mi było ocenić ową powieść. Ma swoje plusy i minusy.

      Usuń
  3. Nigdy nie sięgałam po książki z tej serii. Czytając twoją recenzję mam wrażenie, że ten wątek miłosny jest tam wciskany na siłę, co potrafi strasznie zmęczyć czytelnika. :/

    Pozdrawiam
    http://pierwsza-strona.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, zmęczy i to totalnie, ale jest wynagrodzenie; końcówka powieści.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Chętnie siegnę po tą książkę. "Dotyk dziewczyny sprawia mu ból" jestem bardzo ciekawa... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, myślę, że jeśli lubisz powieści łatwiejsze i z prostą fabułą, ,,Klątwa tygrysa'' będzie dla Ciebie w sam raz. :)
      Pozdrawiam! :*

      Usuń
  5. Bardzo wysoka ocena :) Bardzo lubię takie serie, więc postaram się przeczytać jak tylko znajdę trochę czasu, co teraz jest bardzo ciężkie, bo rozpoczęłam kilka serii i muszę je wreszcie skończyć :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Echh, wysooka... To takie mocne słowo xD
      Pozdrawiam! :D

      Usuń
  6. Mam w planach przeczytać tą serię, ale smuci mnie to, że jak mi sie spodoba to nie ma wydanej u nas ostatniej części.
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz blisko bibliotekę, to radzę Ci wypożyczyć książki z ,,Klątwy Tygrysa''. Sama tak zrobiłam. A teraz jestem zadowolona, że ich nie kupiłam, bo raczej nie warto. Przeczytaj, ale nie kupuj :) Taka moja rada :)
      Buziaaki :*

      Usuń
  7. Nie czytałam "Klątwy Tygrysa", ale myślę, że po nią sięgnę :D Podoba mi się Twój blog, będę tu wpadała ♥
    Nominowałam Cię do LBA! Szczegóły tutaj: http://natalia-book-blood-princess.blogspot.com/2016/08/co-po-co-jak-czyli-libster-blog-award.html

    Pozdrawiam :*

    Book-Blood Princess

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam szczególnie pierwsze dwa tomy,, Klątwy Tygrysa''. Dziękuję za miłe słowa i za nominację.
      Pozdrawiam! :*

      Usuń
  8. Mam w planach całą serię, ale nie mogę się za nią zabrać. Sama nie wiem dlaczego :)
    Jednak na pewno kiedyś ją przeczytam, bo intryguje mnie ta mitologia indyjska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie radzę Ci tej serii odkładać na później. Kiedy będziesz starsza, może Ci się nie spodobać...
      Pozdrówka! ^^

      Usuń
  9. Nie czytałem o tej serii, raczej leży daleko od moich upodobań literackich. Nie mniej jednak chętnie zapoznałbym się z pierwszym tomem, tak dla zachęty. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mała odmiana przyda się każdemu. Sama czasami sięgam po to, co ,,leży daleko od moich upodobań literackich'' :D
      Pozdrówka! :*

      Usuń
  10. Moja przyjaciółka zmusza mnie, abym przeczytała tę serię, a ja, jak zwykle, zostawiam ją na potem już jakieś trzy lata. Taka już jestem, ale Twoja recenzja zmusza mnie, żeby w końcu się ogarnąć i ją przeczytać :P
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczynam się zastanawiać czy seria nie jest skierowana do młodszej grupy wiekowej (11-13 lat). Jednak każdy ma inne gusta, dlatego sięgnij chociaż po pierwszy tom. (:
      Pozdrówka! :D

      Usuń
  11. Pierwszy raz słyszę o tej książce :(
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  12. UHh nareszcie ktoś ma podobne zdanie do mojego w sprawie tej serii. Okropna cała! O ile pierwszy tom jest znośny, o tyle potem robi się beznadziejnie. Autorka w ogóle mnie nie przekonała i nie dziwię się, że nikt nie chciał jej wydać. Dałam się zwieść pięknym okładkom i opiniom. Nie cierpię tej serii, wciąż się wzdrygam na samo wspomnienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, pierwszy tom mi się bardzo spodobał. A następne... :(
      W każdym razie, przybij pionę! :D
      Pozdrówka! :D

      Usuń

Prześlij komentarz