,,Oczy smoka'' - Stephen King


Tytuł: Oczy smoka
Autor: Stephen King
Tłumaczenie: Sylwia Twardo
Data wydania: 9 czerwca 2005
Liczba stron: 328
ISBN: 8374690429
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

,,Oczy smoka'' to moja pierwsza książka słynnego autora Stephena Kinga. Napisał on wiele powieści, szczególnie z gatunku horror i thriller, po które z pewnością niebawem sięgnę. Pewnie już się domyślacie, iż książka bardzo mi się spodobała.
Dawno temu, istniało pewne królestwo Delain, w którym mieszkał król Roland, jego poddani, rycerze oraz książęta Piotr i Tomasz. Pewnego razu pod wpływem fałszywego oskarżenia, najstarszy syn władcy zostaje aresztowany. Mimo, że sędzia lubi chłopaka, skazuje go na pobyt w wielkiej wieży Iglicy na całą wieczność. Czarnoksiężnik Flagg, który jest tutaj czarnym, a zarazem głównym bohaterem, cieszy się, że Piotr nie zostanie następcą tronu. Zbliża się do Tomasza, udając niezwykle pomocnego i uczynnego. Oczywiście, chce tylko zdobyć zaufanie przyszłego króla.  Tomasz nigdy nie pragnął władzy. Zawsze był zazdrosny o Piotra, gdyż to jego wszyscy wychwalali. Jednak Tomasz zrobił coś, co może być dowodem na niewinność Piotra. Ale czy poniewierany przez tyle lat, teraz pomoże bratu? Czy przezwycięży strach do Flagga? A co się stanie z naszym młodzieńcem uwięzionym w Iglicy? Może uda mu się wydostać samemu z wieży? Kto wie...

W recenzowanej przeze mnie książce, King pokazuje, że i jego stać na napisanie dobrej powieści fantasy. Tak, całkowicie to udowodnił. 
Cały ten świat stworzony przez króla horrorów został doskonale wykreowany. Akcja książki dzieje się w niedużym królestwie, z którym czytelnik może dokładnie się zapoznać i wyobrazić, gdzie coś się znajduje. 
Czytając powieść dowiadujemy się coraz to więcej rzeczy na temat prawdziwej przyjaźni. Piotr i Ben od małego bawili się razem i sobie wzajemnie pomagali. Gdy dorośli, ten drugi chłopak pokazał klasę. Pokazał nam, czytelnikom, ale i także Piotrowi, że zależy mu na ich przyjaźni i, że nigdy nie zostawi go w potrzebie. 
King nie owija w bawełnę i pisze bez skrupułów. Bez litości. Chcesz drastyczną scenę? ,,Proszę bardzo, będziesz ją miał. A po niej same koszmary.'' A może jakiś wątek miłosny? ,,Już się robi, zaraz twoje oczy zaleją się łzami. '' Właśnie tak odpowiedziałby King na niektóre pytania. 
Polubiłam go również za to, że napisał ,,Oczy smoka'' kierując słowa do czytelnika. A ja, czytając je, czułam się bardzo ważna dla autora. Tak, jakby beze mnie nie napisał owej książki. Panie Stephenie, kłaniam się nisko. 

,,Życzę ci, czytelniku, żebyś dzisiejszej nocy spał tak słodko i niewinnie, jak Dennis owego dnia.''

Ani na moment powieść mnie nie nudziła. Wciąż była wciągająca i po prostu... czarująca, przez co czytałam ją z zapartym tchem. 
Na postacie również nie mogę narzekać. Najbardziej z nich spodobał mi się Flagg. Był on chytry i podstępny, a te cechy szczególnie zaliczają się do czarnych bohaterów. Jeśli chodzi o tych dobrych, również są dobrze wykreowani. Gratulacje dla Kinga, że doskonale potrafił stworzyć tych złych i... mniej złych.
,,Oczy smoka'' polecam szczególnie dla fanów fantastyki, ale i tak moim zdaniem nie zawiedzie się nią żaden czytelnik. 

Moja ocena:

5,5/6

Moi drodzy, zwracam się teraz do Was... Lubicie Stephena Kinga? I czy czytaliście jakąkolwiek jego powieść? Podzielcie się swoimi odpowiedziami w komentarzach. 
PS. Mam dla Was małą niespodziankę. Bądźcie czujni! I dokładnie śledźcie mojego bloga przez ten tydzień.
Pozdrawiam! <3

Komentarze

  1. Nie czytałam żadnej jego książki, chociaż wiele mi polecano... Mam zamiar jakąś przeczytać, ale jeszcze nie teraz. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę,że masz duże zaległości w czytaniu... Mimo to, przeczytaj kiedyś tam ,,Oczy smoka'' :D
      Pozdrówka! :*

      Usuń
  2. Jeszcze nic Kinga nie czytałam, chyba za bardzo boję się tych jego książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma się czego bać! Polubisz Kinga! :D
      Pozdrówka! :*

      Usuń
  3. Hej!
    Nominowałam cię do LBA. Więcej informacji znajdziesz tutaj: http://lowczyniksiazekk.blogspot.com/2016/08/liebster-blog-award-2.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, hej! Dzięki za nominację :D
      Pozdrówka! :p

      Usuń
  4. Uwielbiam Kinga. Szczególnie Miasteczko Salem i Lśnienie, tej konkretnej powieści nie czytałam ale mam zamiar to nadrobić :)
    Przy okazji zapraszam do mnie:
    logikaczytelnika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam w planach ,,Lśnienie''. :D Ponoć najlepszy horror.
      Pozdrówka! :*

      Usuń

Prześlij komentarz