Dwumiesięczne podsumowanie : lipiec-sierpień 2016

Hej! Czy Wy również po pierwszym dniu szkoły pragniecie drugich wakacji? Odtąd calutkie pięć dni w tygodniu będziemy ze skrzywioną miną chodzić do tego ponurego miejsca i w końcu staniemy się wielbłądami po noszeniu tych jakże ciężkich plecaków. Dostaniemy wielkiego garba i.... Ależ spokojnie! Czytać dalej będziemy mogli! Więc jest się z czego cieszyć!
A teraz do rzeczy. Sierpień i lipiec za nami więc postanowiłam zrobić czytelnicze podsumowanie tych dwóch miesięcy. Zapraszam!


 ,,Hopeless'' - Colleen Hoover  [recenzja]


Sięgnęłam po tę książkę, ponieważ wiele ludzi ją polecało i chwaliło. Przeczytałam niezwykłą książkę o miłości, a szczególnie o ludziach mających smutne dzieciństwo, czego skutkiem jest trudniejsze życie. Szczerze mówiąc, przy książce łezka na pewno zakręci się w oku. Polecam serdecznie! Nawet wielki fan fantasy zakocha się w lekturze. 



,,Cień wiatru'' - Carlos Ruiz Zafon [recenzja]


Naprawdę trudno mi rozmawiać o tejże powieści. Z jednej strony dużo uczy i, być może, odmienia życie osób po jej przeczytaniu. Z drugiej jednak strony jest mało wciągająca, dość długo ją czytałam, a czasami nawet rozważałam czy nie odstawić książki gdzieś na bok. Byle tylko nie czytać na siłę. Dobrnęłam do końca i mimo wszystko jestem zadowolona. Sięgnijcie po tę książkę, ale liczcie się z tym, że nie przeczytacie jej w parę dni. 

,,Klątwa tygrysa'' - Colleen Houck [recenzja]


Piękna okładka. Opis z tyłu nie mówiący do nas zupełnie nic. Wypożyczyłam tę książkę z biblioteki i już pierwszego dnia wzięłam się za czytanie. Wciągnęła mnie totalnie. Colleen kapitalnie stworzyła fabułę powieści, dzięki czemu czyta się ją z zapartym tchem. 

                                                ,,Klątwa tygrysa. Wyzwanie'' - Colleen Houck [recenzja]


Drugi tom z serii ,,Klątwa Tygrysa'' był równie ciekawy jak poprzedni. Minusem jest tylko nieco mozolny początek. Houck dodaje więcej stworzeń fantastycznych, które wzbogacają fabułę i czynią ją wyjątkową. 

,,Klątwa tygrysa. Wyprawa'' - Colleen Houck [recenzja]


Na trzecim tomie z cyklu ,,Klątwa Tygrysa'' zawiodłam się. Tak po prostu. Moim zdaniem Colleen zaczęła pisać gorzej przez co nie mam ochoty przeczytać tomu czwartego. ,,Wyprawa'' jest mozolną książką, przy której również dobrze można zasnąć. Jedynie końcówka powieści i moje wielkie zainteresowanie smokami sprawiło, że zawyżyłam ocenę lektury przy pisaniu recenzji.

,,Oczy smoka'' - Stephen King [recenzja]


,,Oczy smoka'' to pierwsza książka Stephena Kinga jaką kiedykolwiek przeczytałam. Napisana w sposób swobodny sprawia, że przewijamy strona za stroną, zafascynowani tym nierealnym światem i świetnie stworzonymi bohaterami. Po skończeniu książki czujemy żal, gdyż drugiego tom nigdy nie przeczytamy. 

,,Posłaniec Strachu'' - Michael Grant [recenzja]


Ach, ten Michael Grant. Co on zrobił z tą książką, to się w głowie nie mieści. Głównym tematem jest nienawiść. Posłaniec Strachu razem ze swoją uczennicą pokazuje nam między innymi jaką krzywdę sprawiają ludzie wyśmiewając się z innych, a także skutki narkomanii. Dzięki porywającej fabule, książkę będziecie mieli za sobą w przeciągu paru dnia. Ja sama z niecierpliwością czekam na drugi tom!

,,Podzieleni'' - Neal Shusterman [recenzja]


,,Podzielonych'' nie zamierzałam przeczytać w wakacje. Moje plany dotyczące tej książki sięgały daleko w przyszłość. Niczego jednak nie żałuję. Pokochałam tę powieść, pokochałam styl Shustermana od pierwszych kilku stron. ,,Podzieleni'' została moją jedną z ulubionych książek fantasy/science fiction. 


Jak już wiecie, w wakacje udało mi się przeczytać osiem książek. Taki wynik w pełni mnie zadowala. Liczyłam jednak, iż uda mi się doczytać ,,Podpalaczkę'' pod koniec sierpnia. Nie udało się. Dlaczego? Już niedługo się dowiecie. Recenzja wkrótce!
A jak to było u Was? Ile książek przeczytaliście w wakacje? Pochwalcie się w komentarzach! :D


Komentarze

  1. Bardzo dobry wynik! :D
    http://lowczyniksiazekk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie czytam "Cień wiatru" i muszę przyznać, że pierwszych paręnaście stron trochę mnie nudziło, ale teraz jestem koło strony 160 i nie mogę się oderwać. Bardzo mnie wciągnęła i już nie mogę się doczekać, kiedy znowu siądę do lektury :)
    Gratuluję udanych wakacji i oczywiście powodzenia we wrześniu!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc jest tak jak myślałam. ,,Cień wiatru'' niektórych fascynuje, niektórych nudzi.
      Dzięki!
      Pozdrówka! :D

      Usuń
  3. Z tych wszystkich mam zamiar zdobyć "Hopeless" ponieważ właśnie dużo osób poleca tę książkę i myślę, że będzie to idealna książka na pierwsze spotkanie z twórczością Hoover.
    Pozdrawiam serdecznie ;)
    http://bookparadisebynatalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ,,Hopeless'' będzie dobrym wyborem ;)
      Pozdrówka!

      Usuń
  4. Szkoła jest spoko-ja zawsze czytałam książki by się w niej nie nudzić ;)
    nieperfekcyjna-panienka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, a u mnie czytanie książek w szkole naprawdę słabo wychodzi...
      Pozdrówka!

      Usuń
  5. Gratuluję wakacyjnych wyników, najważniejsze że Ty jesteś z nich zadowolona :). Na Cień wiatru czaję się chyba od dwóch lat, ale jakoś cały czas mi nie po drodze z tą książką, muszę w końcu przekonać się, co w niej takiego jest :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sięgnij po ,,Cień wiatru''. Wiele się z niej nauczysz, ale szybko jej nie przeczytasz...
      Pozdrówka! :D

      Usuń
  6. Bardzo ciekawe książki udało Ci się przeczytać, niestety nigdy żadnej z nich nie czytałam.
    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chciałabyś sięgnąć po którąś, to jaką pierwszą przeczytaj ,,Podzieleni''. :) Genialna książka.
      Pozdrawiam :*

      Usuń

Prześlij komentarz