Harry Potter i Komnata Tajemnic - J.K.Rowling


Cykl książek o Harrym Potterze króluje na liście bestsellerów, zyskując coraz to większą popularność. Nie spotkałam jeszcze osoby, która nie wiedziałaby, kim jest młody czarodziej. Komu zawdzięczamy tak popularną i przez wszystkich cenioną serię? Oczywiście J.K. Rowling.

Rowling to autorka, mająca za sobą wiele dzieł, między innymi są to: ,,Wołanie kukułki'', ,,Trafny wybór'' i ,,Żniwa zła''. Niektóre książki wydawała, podpisując się przezwiskiem. Brzmi ono Robert Galbraith. Kobieta robiła tak, gdyż pragnęła, aby czytelnicy nie kupowali jej dzieł ze względu na nazwisko, ale na treść.

,,Harry Potter i Komnata Tajemnic'' opowiada o młodym czarodzieju, który spędza kolejny rok w w szkole magii - Hogwarcie. Jest szczęśliwy, że może wreszcie uwolnić się od swojej ciotki i wuja, którzy z chęcią pozbyliby się chłopaka w możliwe jak najszybszy sposób. Jaki tego skutek? Obydwie strony wygrywają! Każdy ma banana na twarzy.

W Hogwarcie, Harry spotyka się ze swoimi przyjaciółmi, Ronem i Hermioną. Wszystko dzieje się po jego myśli; bierze udział w Quidditchu, chętnie uczestniczy na lekcjach o magii i doskonale zaczyna kolejny rok w Hogwarcie. Jednak te miłe chwile mijają, gdy Harry zaczyna słyszeć dziwne głosy, wydobywające się ze ścian. Co chcą przekazać Harry'emu? Czy grozi mu kolejne niebezpieczeństwo? Kto te słowa wypowiada i dlaczego słyszy je tylko nasz młody czarodziej?

Zdaję sobie sprawę z tego, że zapewne każdy czytelnik będzie spał czytając tę recenzję. Mimo to, podjęłam się wyzwania. W krótki sposób postaram się podzielić się z Wami moją opinią na temat powyższej książki.

Udało mi się ją przeczytać w wersji angielskiej. Szczerze mówiąc, trochę to trwało, dlatego że najpierw obejrzałam film i znałam już cały przebieg wydarzeń.

W książce pojawiają się sytuacje, które nie były ujęte w seansie. Zatem zadowolona jestem, że mogłam troszkę więcej dowiedzieć się o losach Harry'ego Pottera.

Styl Rowling  tak samo zaskakuje jak przy czytaniu poprzedniej części. Urozmaicone i wyraziste opisy świetnie pomagają nam w wyobrażaniu różnych miejsc, które zwykły człowiek nigdy by nie ujrzał.

W ,,Komnacie Tajemnic'' kontynuujemy swoją przyjaźń także z Ronem i Hermioną. Chętnie dowiadujemy się nowych rzeczach o tej parze głównych bohaterów. Dziewczyna jako pilna i ambitna uczennica, dla której największym koszmarem jest ,,oblanie'' egzaminu. I chłopak, Ron, najlepszy przyjaciel Harry'ego, który mimo lęku przed każdą niemal rzeczą, pokazuje swą odwagę i nie cofa na widok żadnej przeszkody.

Pochwalę Rowling za świetny pomysł na fabułę, która z każdą kolejną książką jest o wiele ciekawsza. Dodanie mitycznego ptaka było strzałem w dziesiątkę. Przynajmniej moim zdaniem, gdyż uwielbiam Feniksy i mogłabym czytać o nich bez przerwy.

Nie jestem ,,Pottermanką'', ale bardzo cenię książki o młodym czarodzieju. Są one przepełnione tak cudownym światem, w którym każdy maniak fantasy chciałby się znaleźć! I ja do tego grona oczywiście należę!

Moja ocena:
5/6


***

Moi drodzy, teraz chcę Was przeprosić za tydzień mojej nieaktywności na blogu. Mam wiele obowiązków m.in. są to egzaminy i konkursy przedmiotowe. Z tego powodu mam dużo nauki, a mniej czasu na czytanie i  pisanie recenzji. Postaram się jednak temu zaradzić i zarówno mieć czas dla siebie jak i dla Was. 
Trzymajcie się ciepło! I proszę Was o wyrozumiałość :)

Komentarze

  1. Ja wprost kocham tą serię <3
    A te nowe okładki są prześliczne <33
    Pozdrawiam! :P
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, okładki nie dość, że są ładne, to jeszcze w dużym stopniu nawiązują do treści książki.
      Pozdrówka! :)

      Usuń
  2. chyba pora wziąć się za tę serię, bo aż mi wstyd, że jej nie czytałam :(
    http://justboooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To widzę, że masz spore zaległości xD 7 tomów... :D

      Usuń
  3. Seria jest znana sama w sobie. Nie trzeba jej nikomu przedstawiać. Kiedy byłam młodsza niestety nie czytałam Harrego, ale robię to teraz i myślę, że mogę powieść lepiej ocenić. Historia porywa nie trzeba tego ukrywać, a świat jest fascynujący. Sama jeszcze serii nie skończyłam, ale mam nadzieję, ze już niedługo przeczytam całość:) Pozdrawiam!
    Verax

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze mną jest identycznie. Dopiero teraz czytam Pottera, kiedyś nawet nie pomyślałam, aby się za niego zabrać. ;p

      Usuń
  4. Kocham Harrt'ego Pottera, a ta część jest jedną z moich ulubionych. Żałuję, że nie mam tego najnowszego wydania, jest po prostu booooskie *-*
    Pozdrawiam, Aelin.



    https://posrodpolek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Pottermanko! :D Coraz więcej ludzi zachwyca się tym nowym wydaniem. W sumie, mają chyba rację. Jest co zachwalać! :)
      Pozdrówka!

      Usuń
  5. Osobiście jeszcze nie wyrosłam z Pottera i chyba już tak zostanie :) To jedna z tych serii do których zawsze można wrócić, obojętnie ile lat się ma. "Komnata tajemnic" to jedna z moich ulubionych części, choć przyznam, że późniejsze budują więcej napięcia.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ,,Komnata Tajemnic'' stoi gdzieś na ostatnim miejscu, jeśli brać pod uwagę wszystkie części.
      Ciekawe czy ja kiedyś wyrosnę z Pottera ;D

      Usuń

Prześlij komentarz