TOP 5: Książki z najwyższej półki: Fantasy/Science Fiction #1


1. Gone Zniknęli. Faza czwarta: Plaga - Michael Grant



Z całej serii ,,Gone Zniknęli'' postanowiłam, iż wybiorę właśnie tę książkę. Nie ukrywam, że wybór był ciężki, bo, po pierwsze, każda lektura jest na swój sposób wyjątkowa, a po drugie, nie pamiętam wszystkich wydarzeń. Serię czytałam parę lat temu, dlatego uświadomiłam sobie, że wypadałoby ją sobie odświeżyć, nie? (:






Ale dlaczego akurat ,,Plaga''? Już mówię. W tym tomie jest najwięcej zwrotów akcji, wiele się dzieje, poznajemy dalsze przygody Sama i Astrid. Wokół Perdido Beach roznosi się wirus, którego nikt nie potrafi pokonać. W ciałach bohaterów dzieją się straszne rzeczy, ból im towarzyszący jest nie do opisania. Ach, ten wirus. Tyle cierpienia przynosi, ale także sprawia, że książka nabiera dynamiki, czyta się ją z wypiekami na twarzach. Uwielbiam, kiedy lektura jest urozmaicona rzeczami nadprzyrodzonymi, na przykład mutacjami.


2. Szklany tron - Sarah J. Maas




Niedawno przeczytana przeze mnie książka, po której dostałam to, czego się doskonale spodziewałam. Nie było żadnego zachwytu. Mimo wszystko, uważam, że jest ona godna znalezienia się na liście TOP 5. 


Opowiada o pewnej zabójczyni, Caleanie, która przez kilkanaście lat musiała ciężko harować w kopalni soli Endovier. Gdy nagle dostaje propozycje wydostania się z tego miejsca, nie waha się i postanawia zrobić wszystko, aby odzyskać wolność. 







Bardzo dobrym pomysłem było ubranie książki w tajemniczego potwora, ridderaka, wzbogacenie w nieznane nikomu Znaki Wyrda i dodanie wielu walk. To wszystko powoduje, że lektura spodoba się każdemu fanowi fantastyki. Dla tych, którzy czytali ,,Szklany tron'', powiem, iż zdecydowanie lepiej wolę Chaola od Doriana. :D







3. Hobbit, czyli tam i z powrotem - J.R.R. Tolkien


Hobbici, wszędzie hobbici... :D 
Zapewne większości z Was znana jest ta pozycja. Została zaliczona do grona moich lektur szkolnych, przez co troszkę straciła klimat. Mimo to, cieszę się, że ją przeczytałam i, być może, wkrótce ją sobie przypomnę. 

Książka została wzbogacona we wszystkie rzeczy, istoty, miejsca, które powinny się znaleźć w powieści fantasy. W końcu nazwisko: ,,Tolkien'' z czymś nam się kojarzy. Autor stworzył świat pełen magii, w którym spotkamy między innymi czarodziejów, elfów, trollów i hobbitów. Będziemy podróżować po cudownych i tajemniczych miejscach; zamkach, lasach oraz podziemiach.



Gollum został moją jedną z ulubionych postaci. W filmie aktor perfekcyjnie zagrał jego rolę, a w książce... W książce to jest cud miód. Tylko dziękować Tolkienowi za wymyślenia tejże postaci.






4. Malowany człowiek. Księga 1 - Peter V. Brett





Seria, którą pokochałam przeczytawszy pierwszy tom. Było to dość dawno; dokładnie dwa lata temu. Opowiada ona o świecie, w którym ludzie muszą chronić się przed atakami demonów. Bohaterowie są tak doskonale wykreowani... Cud miód! Cała akcja toczy się wokół kilku bohaterów, których bez problemu i z całą przyjemnością zapamiętamy i będziemy chcieli dowiadywać się więcej o nich poprzez czytanie następnych tomów.                                                                                                                                                                                                                                                                                                



Książka została wzbogacona w różne rysunki, które, moim zdaniem, wyszły przecudnie. Zachęcają one do czytania powieści i poznawania bohaterów. Sprawiają, że przenosimy się do tego, pełnym demonów, świata.          .                                                   




5. Pani Noc - Cassandra Clare






Nadchodzi powieść dla fanów książek autorstwa Cassandry Clare!
Tak jest, moi drodzy! Bardzo cenię tę autorkę, więc, gdy dowiedziałam się, że wyszła nowa powieść, od razu chciałam ją przeczytać! Byłam pewna, że powieść okaże się świetna; taka jak seria Dary Anioła. Jakież było moje zaskoczenie, kiedy ,,Pani Noc'' okazała się jeszcze lepszą pozycją!




Co Wy na to, abym troszkę popisała na temat tej pani obok? Hm?
Autorka w rzeczywistości nazywa się Judith A. Rumelt. Wiedzieliście o tym? Cassandra Clare to jej pseudnonim!
Pisarka lubi zmieniać miejsca zamieszkania! Można ją było znaleźć we Francji, Szwajcarii, Anglii i USA. To właśnie w Nowym Jorku pracowała w redakcji. Całkiem nieźle! Niezła z tej pani podróżniczka! Swoją debiutancką powieść (Miasto Kości) rozpoczęła pisać w 2004 roku. Skąd pomysł? Natchnęło ją piękno Manhattanu!








Moi drodzy, to było moje TOP 5. Od razu powiem, że kolejność jest przypadkowa; nie umiałam bowiem wybrać najlepszej powieści. Każda jest wyjątkowa na swój sposób. Wy już dobrze wiecie, co oznacza ,,#1'', nie? Zapoczątkowałam nową serię pt. ,,Książki z najwyższej półki''. Spodziewajcie się więc ,,#2''! Pytanie do Was. Podoba się powyższy post? Bardzo mi zależy na tym, aby czytelnikom przypadła do gustu ta seria (ja jestem z jej powodu bardzo nakręcona i zmotywowana).
Pozdrawiam Was serdecznie i zapraszam do komentowania i dzielenia się swoją opinią!
Trzymajcie się ciepło! :*

Komentarze

  1. Najbardziej, ze wszystkich wymienionych przez ciebie, ciekawi mnie "Malowany człowiek", bo ma cudną okładką i intrygujący opis. No i od dłuższego czasu planuję ją przeczytać. :D

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gwarantuję dobrą zabawę podczas czytania ,,Malowanego człowieka''. Chociaż znam ludzi, którym książka nie przypadła do gustu... :(

      Usuń
  2. Trafiasz w moje gusta, zdecydowanie :D
    Szklany tron jeszcze przede mną, ale kurde! Mam nadzieję, że spełni moje oczekiwania :D
    Hobbit - świetna książka, czytałam ją w gimnazjum, nawet dwa razy :D
    O! Tym Malowanym człowiekiem mnie bardzo, naprawdę bardzo zaintrygowałaś, muszę jeszcze dokładniej pomyśleć, ale mam wrażenie, że trafi na moją liste książek do kupienia :D
    A Pani noc - no cóż, chyba wszyscy wiedzą, że mam (jak to mawia moja mama) pierd*lca na punkcie Nocnych Łowców xD Ponieważ Jace.
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ,,Ponieważ Jace'' :D
      *system został rozwalony* xD
      I o to mi chodziło! Aby zachęcić do przeczytania Malowanego Człowieka! :*
      Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
    2. Jace jest argumentem na wszystko xD
      Jestem zachęcona, mam nadzieję, że będę mogła przeczytać jak najszybciej :D

      Usuń
  3. może Szklany Tron Cię nie zachwycił, ale zobaczysz, co zrobią z Tobą kolejne tomy <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyżby? Teraz tylko czytać, czytać i mieć nadzieję na coś zaskakującego.
      Moi znajomi również mówią, że kolejne tomy są duże lepsze.
      Pozdrawiam! ;p

      Usuń
  4. tylko nr 4 czytalam i jest GENIALNY reszty nie mialam okazji :P pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z Twojego zestawienia czytałam tylko GONE i baaardzo, baardzo mi się podobało, a najbardziej lubię szósty tom. Cudooo! <33 W styczniu odświeżałam sobie tą serię i każdy tom przeczytałam dwa razy. ^^
    Pozostałych książek nie czytałam, ale zamierzam wkrótce rozejrzeć się w księgarniach za "Szklanym tronem", bo drugi tom czeka na mojej półce już chyba z pół roku, więc wypadałoby wreszcie zabrać się za tą serię. xD
    Pozdrowionka! :)
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wreszcie spotykam osobę, która uwielbia GONE <3
      Aktualnie jest ,,moda'' na ,,Szklany tron'', więc polecam Cię się za niego zabrać. :)
      Trzymaj się! ^^

      Usuń
  6. Szklany tron - póki co przeczytałam 2 części i muszę powiedzieć, ze autorka się rozkręca. Z początku sceptycznie podchodziłam do tej serii, ale chyba powoli daje się jej wciągnąć. Co do Pani Nocy - książkę na pewno przeczytam jak tylko będę miała okazję by ją zdobyć. Seria Darów Anioła to jedna z moich ulubionych i słysząc nazwisko Clare wiem, że mogę brać jej książkę w ciemno. Co do Hobbita, to cóż jako jedna z niewielu osób chodzących po tym świecie, nie dałam się porwać i książki nie lubię. Pozostałych książek nie czytałam, ale ten Malowany człowiek może być ciekawy.

    Pozdrawiam
    Kejt_Pe
    Ukryte Miedzy Wersami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może przeraża się doniosły i poważny styl w ,,Hobbicie''? U Tolkiena nie znajdziesz luźnego języka (potocznego).
      Pozdrawiam! I dziękuję za odwiedziny! :)

      Usuń
  7. Z tej listy nie czytałam tylko "Malowanego człowieka". I tylko nie zgadzam się co do "Hobbita". Pamiętam, że książka mnie znudziła, a nazwy przytłoczyły. Ale za to "Pani noc" była boska i niesamowita. Już nie mogę się doczekać kontynuacji <3
    Pozdrawiam, Hayles z https://ourbooksourlive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również z niecierpliwością czekam na drugi tom ,,Pani Noc''. :D
      Pozdrawiam! :*

      Usuń
  8. Nie czytałam żadnej z tej książki bo naprawdę rzadko czytam fantastykę. Z fantastyki jakjuż to wole stare ksiażki jak Frankenstein i Dracula :)
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-races.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo, ja niestety nie jestem przekonana do takich starych książek. Wolę te, które są napisane w przeciągu ostatnich kilku lat. Ale oczywiście zdarzają się wyjątki! ;V

      Usuń
  9. "Gone" darzę ogromnym sentymentem. Czytałam jeszcze w trakcie wydawania i pamiętam jak dzisiaj, jak przeżywałam, że muszę czekać aż kolejny tom pojawi się na rynku - to była katorga :/
    W ogóle nie znam twórczości pana Tolkiena - tak, wiem wstyd ;P Kiedyś z pewnością to zmienię i na pewno zacznę od "Hobbita" :)
    Pozdrawiam cieplutko!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale Cię rozumiem! Także czytałam GONE w trakcie wydawania kolejnych tomów.
      Chodziłam do księgarni i ciągle pytałam się o daną książkę. Kiedy jej jeszcze nie było, wychodziłam załamana xD
      Pozdrawiam!:*

      Usuń
  10. Znam 2 z 5 pozycji. "Hobbit" to klasyk - także razem z LOTRem i innymi dziełami Tolkiena raczej powinien być poza kolejką. Zaś jeśli chodzi o "Szklany tron"... osobiście najchętniej dorwałabym wszystkie istniejące na świecie egzemplarze i je ładnie spaliła. Dalej nie potrafię "wyleczyć się" z irytacji, o jaką mnie przyprawiła. Choć, na całe szczęście, miałam się z czego przy tym pośmiać. Nie była to najgorsza fantastyka z jaką miałam do czynienia, ale na pewno jedna z najbardziej rozczarowujących [na blogu jest wszystko xd]. By nie było - to nie atak (a przynajmniej nie kierowany w Twoją stronę) XD Wyrażam tylko swoją opinię o książce ;P
    Podejrzewam, że gdybym znała resztę też w życiu nie umieściłabym ich w żadnej TOPce (chyba, że robiłabym TOP klasyki fantastyki - wtedy Tolkien by się pojawił), ale nie znam osobiście, także się nie wypowiem XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, ,,Hobbit'' to klasyk zaliczany do gatunku fantasy, a o tym jest powyższy post :) Nie mogłabym go tutaj nie umieścić, ponieważ nie jest to wpis o książkach fantastycznych młodzieżowych.
      Spokojnie, LOTR będzie w innej części TOP 5. Nie zapomniałam o nim, po prostu zostawiłam na inną chwilę.
      Naprawdę aż tak ,,Szklany tron'' rozczarował Cię? Zaskoczyłaś mnie. Uważam, że każdy kolejny tom jest o niebo lepszy.
      Pozdrawiam ciepło! :*

      Usuń
    2. Ale poza Hobbitem w tym poście nie ma kompletnie nic z klasyki XD No jak pogrzebiesz u mnie w spisie to recenzje znajdziesz ;p

      Usuń
  11. Musze przeczytać Szklany Tron!Zgodzę się z tobą iż przez to,że Hobbit stał się lekturą szkolną trochę stracił klimat.Obserwuje!

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Malowany człowiek - uwielbia, świetnie było przeżyć tę przygodę. :)
    Pani noc - jeszcze nie czytałam, ale już widzę, że się z nią zapoznam, i jeszcze ta piękna okładka. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością spodoba Ci się ,,Pani Noc''. Będę oczekiwać recenzji! :*

      Usuń
  13. Z książek czytałam tylko Hobbita, ale o prawie wszystkich słyszałam, nie wiedziałam o Malowanym Człowieku. Tamte trzy pozostałe mam już od dłuższego czasu w planach. Do GONE zabieram się od jakichś dwóch lat.
    Pozdrawiam!
    http://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liczę, że Hobbit przypadł Ci do gustu :)
      Kolejna osoba daje mi do zrozumienia, że ,,Malowany Człowiek'' nie jest popularną książką. Trzeba ją więc rozpowszechniać, bo naprawdę warto!
      Nie zwlekaj z Gone :p
      Pozdrawiam!

      Usuń
  14. Wstyd się przyznać, ale nie czytałam nic z tych książek :/ A szkoda, jednak wiem, że kilka mam zamiar już w przyszłym roku (do końca tego już nie zdążę). Najbardziej chciałabym przeczytać coś autorstwa Sarah J.Maas i Cassandry Clare ponieważ dużo osób kocha obie autorki, a ja nic ich nie czytałam :/

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żaden wstyd! Każdy czyta to, na co ma ochotę!
      Tak, doskonale rozumiem, że plany książkoholików wybiegają daleko w przyszłość :D
      Trzymaj się ciepło! :)

      Usuń
  15. Znajdują się tu 3 książki, do których chciałabym się odnieść, ale może po kolei! 1. Seria Gone - to seria, którą komplementuje każdy z mojego otoczenia, kto miał z nią styczność i wychodzi na to, że jestem jedyną czarną owcą, która jeszcze jej nie czytała [*]. Chyba muszę to zmienić... 2. To miejsce zajął "Szklany Tron" i zdecydowanie na nie zasługuje! Oczywiście tę pozycję mam za sobą i na półce czekają już kolejne części (jednak znajduje się tam jeszcze wiele zaległych książek :/). 3. Niestety tutaj nie znajdzie się trzecia pozycja, a ta ustawiona przez ciebie na 4 miejscu - zaintrygowałaś mnie opisem. Nie wiem, czy nawet nie chciałabym tego przeczytać niż "Gone". Cóż - zobaczymy w jakim tempie uszczuplą się zaległe tomiszcza, i potem na pewno sięgnę po obie te książki!

    PS. Świetny blog! Masz wspaniały styl pisania, taki przyjemny :)

    Pozdrawiam, Seeker Of The Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie martw! Nie jesteś czarną owcą! Wiele osób nie zna nawet ,,Gone'', a szkoda. Ty jednak nie zwlekaj!
      Jestem taka szczęśliwa, że już tylu moich czytelników zachęciłam do sięgnięcia po ,,Malowanego Człowieka''. Taki miałam cel!
      PS. Dzięki wielkie! :*
      Pozdrawiam również! :)

      Usuń

Prześlij komentarz