Próby Ognia - James Dashner


,,Próby Ognia'' to drugi tom trylogii ,,Więzień Labiryntu'', recenzja pierwszego znajduje się tutaj

 ,,Albo ty, albo my''. Jaki jest Twój wybór? Poświęcisz się, aby uratować ludzkość czy postanowisz nie zgrywać bohatera  i odsunąć się na bok? Z początku decyzja przychodzi szybko, ale pomyśl troszkę. Oddasz swoje życie czy nie?

Drugą częścią trylogii ,,Więzień Labiryntu'' jest powieść ,,Próby Ognia'' napisana przez amerykańskiego autora Jamesa Dashnera. Tym razem, Thomasa czekają jeszcze niebezpieczniejsze przygody niż poprzednio. Trafia do ośrodka, w którym wszyscy żywią nadzieję, że to już koniec; że nie czekają na nich żadne tarapaty. Sytuacja przerasta dzieciaki, kiedy dowiadują się, że zostali zamknięci w budynku. Co więcej, za parę godzin zostaną wysłani na kolejne ,,pole bitwy''. Czeka na nich miejsce jeszcze gorsze od pustyni, ludzie jeszcze gorsi od zombie oraz rzeczy, o których nawet nie przyszłoby im do głowy pomyśleć. Czy przetrwają? Czy w ciągu dwóch tygodni dotrą do celu? Śmierć czai się tuż za rogiem...

,,Trochę trudno zasnąć, kiedy ktoś gada wewnątrz twojej czaszki.''

Ponownie powspominam nieco o języku, który tak jak w poprzedniej części, jest prosty i zrozumiały. Mnie to nie sprawiało kłopotu; polubiłam ten styl, ponieważ dzięki niemu czytanie szybciej mi szło.

Każdy rozdział został napisany tak, aby po jego skończeniu, sięgnąć po kolejny. Dashner nie przestaje nas zaskakiwać różnymi zwrotami akcji. Ta seria jest naprawdę wciągająca! Uwierzcie mi, że trudno jest się oderwać. Stworzony przez Dashnera świat jest taki... doskonały. Przygód jest cała masa. Nie mogłam nadziwić się, jak wiele fantastycznych rzeczy siedzi w głowie autora.  Czuję się jakby ten cykl został napisany właśnie dla mnie. Uwielbiam takie klimaty.

Wraz z rozwojem akcji, poznajemy dość dużo nowych bohaterów. Przywiązałam się do kilku postaci, jednak największa ,,więź'' połączyła mnie z Poparzeńcem Brendą.

Okładka świetnie dopasuje się w ten cały świat pełen zdrad, niebezpieczeństw i okrucieństwa. Jest tak klimatyczna, że ciężko wzrok oderwać.

Do czego mogę się przyczepić? Absolutnie do niczego!

Książka jest wprost fenomenalna. Wiem, że to mało prawdopodobne, aby tak chwalić jakąś powieść... Ale nie mogę inaczej. Chcę Was zachęcić do sięgnięcia po ten drugi tom (jeśli oczywiście przeczytaliście najpierw pierwszy), ponieważ na pewno się na nim nie zawiedziecie!

Moja ocena:
6/6


Pytania do czytelnika
1. Jaki jest Twój ulubiony gatunek książek? 
2. Czy sięgniesz po pierwszy tom z trylogii ,,Więzień Labiryntu''? 

Komentarze

  1. Były całkiem fajne, ale jakoś lepiej i pamiętam i wspominam film


    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam w planach film ,,Próby Ognia''. :D

      Usuń
  2. Różne opinie czytałam na temat tej serii, jedni ją wychwalają, drudzy wręcz przeciwnie. Ja jeszcze nie czytałam, ale jestem ogromną zwolenniczką filmów, więc za pewno po wersję papierową również sięgnę :)
    Pozdrawiam,
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sięgnij, a będziesz miała własne zdanie o tej serii. :))

      Usuń
  3. Mam całość na półce, więc na pewno będę miała okazję przetestować ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham. Kochamkochamkocham. Cała trylogia to dla mnie cudo, dodatki co prawda zaprezentowały się nieco gorzej (no dobra, i tak je uwielbiam :D)
    Co do pytań, pierwszy tom serii oczywiście czytałam, a mój ulubiony gatunek to właśnia taka przygodówka z fajnymi bohaterami, których da się polubić (Newt <3)
    Aha, i MEGA WYGLĄD BLOGA I CUDNE ZDJĘCIA! *-*
    Pozdrawiam (i zapraszam, oddaję wszystkie szczere komentarze ^^)
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A właśnie po dodatki mam zamiar sięgnąć i zobaczyć jak one wyszły autorowi ;)
      Ach, dziękuję za pozytywną ocenę bloga :*

      Usuń
  5. Muszę w końcu przeczytać. Jakoś zawsze sięgam po inną książkę gdy jestem w empiku.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz, oj, musisz :D
      Nie zwlekaj! :*

      Usuń
  6. Dużo słyszałam o tej książce i dobre opinie i gorsze. Chyba muszę po nią sięgnąć i sama ocenić.
    Dziękuję za dodanie do obserwowanych, również próbuję Cię dodac, ale wyskakuje mi błąd, od paru dni szwankują mi obserwatorzy, to coś od blogspotu :/ dodam jak tylko się to naprawi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O,juz poszło;) Za 4 razem :)

      Usuń
    2. Książkę polecam i również dziękuję za dodanie do obserwatorów. :)

      Usuń
  7. Cześć kochana! Ło Pani, mówię dawno mnie tu nie było, a okazuje się, że nie widziałam tylko tego posta :D Mam chyba nietrafne poczucie czasu xD
    Już mówiłam Ci pod recenzją pierwszego posta, że jakoś nie ciągnie mnie do tej serii, bo oglądałam film i póki co mi wystarczy :D
    Jeżeli chodzi o Twoje pytanie a propos mojego ulubionego gatunku, to spieszę z odpowiedzią: fantasy, zdecydowanie. I te zwykłe młodzieżówki o moich ukochanych wampirach i high fantasy :D
    Kasia z Kasi recenzje książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No hej Kasiu! :D
      Ajj, fantasy! Mój ulubiony również!
      Wrr, wampiry... Dla mnie są obojętne. :/
      Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz